Brouwerij recepten

Samen koken en eten
Samen leren, werken en ontwikkelen is waar de Brouwerij voor staat en dat komt bij elkaar in het gezamenlijk koken en eten. Want wat werkt er nu meer verbindend als genieten van een met zijn allen bereide maaltijd in een ontspannen sfeer? Leden en vrijwilligers verzorgen iedere dag een lunch voor leden, hulpverleners, vrijwilligers en familieleden. Op maandag en donderdag is er rond 18.00 uur een ledendiner. Iedere 3 weken houden we buurtrestaurant, waarbij plaats is voor zo'n 30 eters.

Vers uit eigen moestuin
Gezond, veelal vegetarisch en lokaal, maar vooral lekker! Dat is de essentie van de maaltijden in de Brouwerij. De ingrediënten bestellen we bij de biologische groothandel, halen we vers op de markt, bij de bakker om de hoek en uit onze eigen moestuin. Bewust en verantwoord koken omdat we weten dat je door gezond te eten beter in je vel gaat zitten en meer energie krijgt. En juist bij stress en psychische klachten is het belangrijk om goed voor jezelf te zorgen en je lichaam te voeden met goed eten.

Nieuwsgierig naar de hoogstaande, creatieve gerechten die elke week op tafel komen? We delen de recepten graag zodat je ze zelf kunt bereiden of inspiratie kunt op doen.

Ratatouille met rijst en komkommersalade

Marokkaanse kikkererwtensoep met abrikozen

Salade nicoise