activiteitenevenementenfilmnieuws

Op zaterdag 11 maart nodigt Crazywise Nederland in samenwerking met Stichting De Brouwerij je uit voor de vertoning van de spraakmakende documentaire CRAZYWISE met nagesprek.

www.bit.do/crazywise

www.crazywisefilm.com

Let op, je moet je aanmelden via de link. Aanmelding bij het Facebook event is geen bevestiging.

Wijsheid of gekte? De traditionele wijsheid van inheemse culturen staat vaak in contrast met de hedendaagse Westerse kijk op geestelijke gezondheid. Is “gekte” een ziekte van het individu, een mogelijkheid tot groei en/of een symptoom van een gejaagde samenleving? Hoe gaan wij als maatschappij om met geestelijke kwetsbaarheid en wat kunnen we leren van mensen die hun eigen crisis getransformeerd hebben tot een positieve ervaring?

In de documentaire onderzoekt regisseur Phil Borges de moderne visie binnen de Westerse geestelijke gezondheidszorg en de traditionele wijsheid van inheemse culturen, door interviews met psychiaters en psychologen, ervaringsdeskundigen en wetenschappers en het bezoeken van inheemse volkeren. Hij volgt twee jonge mensen, Adam en Ekhaya, op hun weg en worsteling naar herstel. De film roept een aantal wezenlijke vragen op waar wij graag met je over in gesprek gaan.

Met de World Cafe methode gaan we na afloop van de film met de deelnemers om de tafel zitten om ervaringen te delen wat we hebben gezien en wat we hier uit kunnen halen. We praten in 3 rondes van 20 minuten over de film, zijn inhoud en de eventuele acties die we samen kunnen ondernemen.

Deze middag is bedoelt voor iedereen die op zoek is naar nieuwe invalshoeken. Van psycholoog tot beleidsmaker, van psychiater tot ervaringsdeskundige, mensen met een kwetsbaarheid en iedereen die zich er aan verbonden voelt.

Aanmelden kan via deze link: https://www.ticketkantoor.nl/shop/crazywisefilm.

Deelname is gratis of kan middels een donatie. Donaties maken het voor Crazywise Nederland mogelijk vergelijkbare bijeenkomsten te organiseren en komen Stichting de Brouwerij ten goede voor de verbetering van psychosezorg. Na afloop kan je tegen een kleine vergoeding mee-eten, koop hiervoor een ticket middels bovenstaande link. Als je mee-eet krijg je 2 tickets.

Programma:

13:30 Inloop, welkom en vertoning

15:45 World Cafe

17:00 Check Out

17:30 Eten en drinken

19.00 Einde bijeenkomst

Locatie:

Centrum de Brouwerij, Hoogte Kadijk 61 hs, Amsterdam

Voor vragen kunt u telefonisch contact opnemen met Jacco van Sandijk 0628341026 of per mail jacco@herbergvandeziel.nl / luc@jijbentgoed.nu .

Namens Crazywise Nederland en De Brouwerij

Jacco Sandijk, Luc Schoot, Aart Eertink en Riek Sijbring

crazywisefilm.com | crazywise.nl

Voor vragen kunt u telefonisch contact opnemen met Jacco van Sandijk, 0628341026 of per mail jacco@herbergvandeziel.nl / luc@jijbentgoed.nu .

Namens Crazywise Nederland en De Brouwerij,

Jacco Sandijk, Luc Schoot, Aart Eertink en Riek Sijbring