evenementenhet dolhuysnieuws

Lancering van het magazine ‘Mensen’ in het Dolhuys

Op 23 maart is in museum Het Dolhuys het magazine ‘Mensen’ gelanceerd. (http://www.hetdolhuys.nl/nieuws/lancering-magazine-mensen)

Mensen magazine

De diverse tekeningen brengen verhalen in beeld over jongeren met adhd, angststoornissen en psychoses. Ook re-integratie van mensen met een beperking en het gebruik van isoleercellen in de GGZ krijgt aandacht. Het magazine ‘Mensen’ levert een belangrijke bijdrage aan de positieve beeldvorming over mensen die anders functioneren dan doorsnee en is daarnaast een feest voor het oog. Maak kennis met de verslaving van Nathan, volg de separatieontwikkeling in de ggz en lees over het re-integratietraject van Laura.

Het magazine ‘Mensen’ is onderdeel van Verbindende Lijnen en een uitgave van Stichting in Lijn en het Dolhuys | museum van het geest. Dit project is mogelijk gemaakt door het BankGiro Loterij Fonds.

Het is nu mogelijk om het magazine te bestellen voor wachtkamers, patiënten of verkoop via www.stichtinginlijn.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Stijn Schenk (initiatiefnemer Stichting in Lijn) via schenk.amsterdam@gmail.com of 06-41337256.

Wij hebben de eer en het genoegen om enkele pagina’s uit het magazine te mogen publiceren. Het zijn strips getekend door van Marcel Ruijters, o.a. over Centrum De Brouwerij oprichter Jules Tielens.

Strip pagina 1

Strip pagina 2