Onze activiteiten

De Brouwerij is iedere werkdag vanaf half 9 geopend. Het aanbod van activiteiten bepaalt de sluitingstijd. Er worden ook regelmatig activiteiten in het weekend georganiseerd.
Al deze activiteiten zijn gericht op ontspanning, educatie en verbinding. De eerste stappen in het werken aan herstel worden gezet door middel van persoonlijke ontwikkeling en zorgen voor lichaam en geest. Ieder mens is anders, zo ook de behoeften. Het basisaanbod van De Brouwerij activiteiten bestaat uit een open lunch (dagelijks) en tweemaal per week is er een gezamenlijk bereide maaltijd.
Overige activiteiten worden zoveel mogelijk bottom-up ontwikkeld door de deelnemers zelf in samenspraak met de coördinator en het behandelend team. Op het programma staan activiteiten gericht op creativiteit (theater, muziek, beeldende vorming, kunst), sport (spinnen, hardlopen, fitness), lichaamsbewustwording (Aikido, yoga, lichaamsgericht werken), herstelmethodieken (Wellness Recovery Action Plan). Voor jongeren is er een aparte activiteit – het Young Ones-programma.
Via het activiteitenaanbod wordt er ook nadrukkelijk contact gemaakt met de buurt. Zo onderhouden we met de buurtgenoten een moestuin. Bovendien zijn de buren tijdens de buurtrestaurants welkom voor een heerlijke maaltijd. Ook de garageverkoop is een fenomeen, die samen met de buurt tot stand komt.

Activiteitenkalender

Naast de activiteiten in de kalender is er iedere dag tussen 12:00 en 13:15 uur een lunch voor leden, hulpverleners, vrijwilligers en familieleden.  Op maandag en donderdag is er rond 18.00 uur een ledendiner. Iedere 3 weken is er 'buurtrestaurant', waarbij plaats is voor zo'n dertig eters.

12 hours ago

Centrum de Brouwerij

Gee de Wilde, nestor in de cliëntenbeweging neemt ons mee in de recente geschiedenis van de psychiatrie en onze eigen plek daarin.

Het café is van 18.00 tot 21.00 uur. Vanaf 17.00 uur ben je welkom. Er is koffie, thee en lekkere koekjes, net als de entree en hapjes zijn deze gratis. Kookgroep West zal deze avond een eenvoudige doch voedzame maaltijd verzorgen. Voor €3,- kunt U mee komen eten tussen 17.00-18.00 uur. Laat het dan wel even van tevoren weten (uiterlijk woensdag 21 maart 2019, 17.00 uur) door te bellen of mailen met: Reserveringsbureau Punt Uit 020-5317639 of ikdoemee@deregenboog.org

Psychiatrie café west wordt mede mogelijk gemaakt door SCIP, ABC Alliantie West , Roads en De Regenboog Groep Amsterdam

12 hours ago

1 week ago

Howie the Harp
Ben jij benieuwd naar de meerwaarde van peer-to-peer learning? Onze ervaringsdeskundige coaches Roger Premuzak en Genevieve Maduro vertellen je erover in deze video. Woensdag 20 maart van 15:00 tot 17:00 is er weer een informatiebijeenkomst van Howie the Harp™ Rotterdam. Of bezoek de open dag op dinsdag 23 april tussen 10:00 en 15:00. www.howietheharp.nl

View on Facebook

Muziekcentrum Eiwerk nodigt je van harte uit voor de Ei-concerten op 23 en 28 maart. Dan opent hét podium voor muzikanten met een kwetsbaarheid haar deuren voor publiek.