Onze activiteiten

De Brouwerij is iedere werkdag vanaf half 9 geopend. Het aanbod van activiteiten bepaalt de sluitingstijd. Er worden ook regelmatig activiteiten in het weekend georganiseerd.
Al deze activiteiten zijn gericht op ontspanning, educatie en verbinding. De eerste stappen in het werken aan herstel worden gezet door middel van persoonlijke ontwikkeling en zorgen voor lichaam en geest. Ieder mens is anders, zo ook de behoeften. Het basisaanbod van De Brouwerij activiteiten bestaat uit een open lunch (dagelijks) en tweemaal per week is er een gezamenlijk bereide maaltijd.
Overige activiteiten worden zoveel mogelijk bottom-up ontwikkeld door de deelnemers zelf in samenspraak met de coördinator en het behandelend team. Op het programma staan activiteiten gericht op creativiteit (theater, muziek, beeldende vorming, kunst), sport (spinnen, hardlopen, fitness), lichaamsbewustwording (Aikido, yoga, lichaamsgericht werken), herstelmethodieken (Wellness Recovery Action Plan). Voor jongeren is er een aparte activiteit – het Young Ones-programma.
Via het activiteitenaanbod wordt er ook nadrukkelijk contact gemaakt met de buurt. Zo onderhouden we met de buurtgenoten een moestuin. Bovendien zijn de buren tijdens de buurtrestaurants welkom voor een heerlijke maaltijd. Ook de garageverkoop is een fenomeen, die samen met de buurt tot stand komt.

Activiteitenkalender

Naast de activiteiten in de kalender is er iedere dag tussen 12:00 en 13:15 uur een lunch voor leden, hulpverleners, vrijwilligers en familieleden.  Op maandag en donderdag is er rond 18.00 uur een ledendiner. Iedere 3 weken is er 'buurtrestaurant', waarbij plaats is voor zo'n dertig eters.

3 days ago

Centrum de Brouwerij

Het Herstelcafé gaat on tour!
Maandag 17 december 2018 14.00 uur –17.00 uur
De toegang is vrij.

We houden een literair café in deze OBA. Dichters, schrijvers, luisteraars een ieder is welkom om iets voor te dragen/lezen. Verder zal de OBA een kleine introductie geven, is er een doorlopende fotopresentatie van Fotoclub De Knoop en vertelt SamenBeter wat er mogelijk is aan buurtinitiatieven in jouw wijk:
SamenBeter is een landelijke beweging richting een nieuw zorgsysteem. SamenBeter Westerpark is één van de vijf proeftuinen in Nederland, waar in de wijk met bewoners en lokale partijen wordt geëxperimenteerd met de vier transformatieprincipes van SamenBeter.

Koffie, thee en koekjes zijn zoals altijd vrij verkrijgbaar, en in deze laatste maand van het jaar proosten we na het café op het nieuwe jaar en zijn er hapjes.

OBA Staatsliedenbuurt, Marlou Ruijter en Elsa van der Kooy heten je van harte welkom!

Routebeschrijving:
Naar de bibliotheek in de Staatsliedenbuurt, de Van Hallstraat 615, A’dam. Bus 21 stopt voor de deur! Uitstappen halte Korstverlorenstraat.
... See MoreSee Less

View on Facebook

1 week ago

Centrum de Brouwerij

Dit is weer een van die ontzettend leuke initiatieven. Dakloze mede-Amsterdammers hebben soms ook wel eens zin in een avondje Netflix kijken!
Nu nog een goeie beamer en laptop....All I want for Christmas...

Is een beamer en een laptop voor onze Inloop-bioscoop!

Iedere vrijdagavond verandert Makom namelijk in een heuse bioscoop. Onze dak- en thuisloze bezoekers kopen op woensdag een kaartje en kunnen dan op vrijdag 17:00 naar binnen. Om half zes gaan bel en licht uit en start de (democratisch gekozen) film van Netflix.

De laptop en beamer zijn echter krakend en oud.

Dus... ken je iemand in de beamer- of laptophandel? Heb jij een (goede)laptop of beamer die je zelf niet gebruikt? Of wil je zelf bijdragen aan dit kerstcadeau? Laat het ons weten via een (prive) bericht.

Iedere adventszondag zullen wij voor een van onze inloophuizen een kerstcadeau vragen onder de noemer All I want for Christmas. Dus houd onze pagina in de gaten en wie weet kan jij iets betekenen voor onze inloophuizen! Zo zorgen we allemaal een beetje voor elkaar. 🎄🎄🎄

En delen zou heel fijn zijn!
... See MoreSee Less

View on Facebook