Onze Activiteiten

De Brouwerij is iedere werkdag vanaf half 9 geopend. Het aanbod van activiteiten bepaalt de sluitingstijd. Er worden ook regelmatig activiteiten in het weekend georganiseerd.
Al deze activiteiten zijn gericht op ontspanning, educatie en verbinding. De eerste stappen in het werken aan herstel worden gezet door middel van persoonlijke ontwikkeling en zorgen voor lichaam en geest. Ieder mens is anders, zo ook de behoeften. Het basisaanbod van De Brouwerij activiteiten bestaat uit een open lunch (dagelijks) en tweemaal per week is er een gezamenlijk bereide maaltijd.
Overige activiteiten worden zoveel mogelijk bottom-up ontwikkeld door de deelnemers zelf in samenspraak met de coördinator en het behandelend team. Op het programma staan activiteiten gericht op creativiteit (theater, muziek, beeldende vorming, kunst), sport (spinnen, hardlopen, fitness), lichaamsbewustwording (Aikido, yoga, lichaamsgericht werken), herstelmethodieken (Wellness Recovery Action Plan). Voor jongeren is er een aparte activiteit – het Young Ones-programma.
Via het activiteitenaanbod wordt er ook nadrukkelijk contact gemaakt met de buurt. Zo onderhouden we met de buurtgenoten een moestuin. Bovendien zijn de buren tijdens de buurtrestaurants welkom voor een heerlijke maaltijd. Ook de garageverkoop is een fenomeen, die samen met de buurt tot stand komt.

Naast de activiteiten in de kalender is er iedere dag tussen 12:00 en 13:15 uur een lunch voor leden, hulpverleners, vrijwilligers en familieleden.  Op maandag en donderdag is er rond 18.00 uur een ledendiner. Iedere 3 weken is er ‘buurtrestaurant’, waarbij plaats is voor zo’n dertig eters.

Centrum de Brouwerij

3 weeks ago

Centrum de Brouwerij

3 mei van 17:00 tot 20:30 Psychiatriecafé IJburg met twee bijzondere theatermakers. Zie voor meer info hieronder. ... See MoreSee Less

View on Facebook

Moet je echt twee jaar antipsychotica slikken na je eerste psychose, om te voorkomen dat je opnieuw een psychose krijgt? Hoeveel heb je nodig? Héb je het wel nodig? En wat zijn de gevolgen voor je gezondheid?

Dit filmpje is niet gloednieuw, maar blijft actueel. Onwetendheid over psychoses is nog steeds groot, helaas.
... See MoreSee Less

View on Facebook