Onze activiteiten

De Brouwerij is iedere werkdag vanaf half 9 geopend. Het aanbod van activiteiten bepaalt de sluitingstijd. Er worden ook regelmatig activiteiten in het weekend georganiseerd.
Al deze activiteiten zijn gericht op ontspanning, educatie en verbinding. De eerste stappen in het werken aan herstel worden gezet door middel van persoonlijke ontwikkeling en zorgen voor lichaam en geest. Ieder mens is anders, zo ook de behoeften. Het basisaanbod van De Brouwerij activiteiten bestaat uit een open lunch (dagelijks) en tweemaal per week is er een gezamenlijk bereide maaltijd.
Overige activiteiten worden zoveel mogelijk bottom-up ontwikkeld door de deelnemers zelf in samenspraak met de coördinator en het behandelend team. Op het programma staan activiteiten gericht op creativiteit (theater, muziek, beeldende vorming, kunst), sport (spinnen, hardlopen, fitness), lichaamsbewustwording (Aikido, yoga, lichaamsgericht werken), herstelmethodieken (Wellness Recovery Action Plan). Voor jongeren is er een aparte activiteit – het Young Ones-programma.
Via het activiteitenaanbod wordt er ook nadrukkelijk contact gemaakt met de buurt. Zo onderhouden we met de buurtgenoten een moestuin. Bovendien zijn de buren tijdens de buurtrestaurants welkom voor een heerlijke maaltijd. Ook de garageverkoop is een fenomeen, die samen met de buurt tot stand komt.

Activiteitenkalender

Naast de activiteiten in de kalender is er iedere dag tussen 12:00 en 13:15 uur een lunch voor leden, hulpverleners, vrijwilligers en familieleden.  Op maandag en donderdag is er rond 18.00 uur een ledendiner. Iedere 3 weken is er 'buurtrestaurant', waarbij plaats is voor zo'n dertig eters.

5 days ago

DEELNEMERS GEZOCHT voor een onderzoek i.o.p Groot Amsterdam
In het kader van een verkennend onderzoek naar de ervaringen van mensen met een psychische kwetsbaarheid die in het proces zijn van zoeken naar werk, of in de ziektewet zitten en hun werk proberen te behouden, is een van onze ervaringswerkers op zoek naar deelnemers. Jouw ervaring telt!
Zit jij in een dergelijke situatie en wil jij je ervaringen hierover delen zodat er ook echt wat mee kan gebeuren? Laat dan je stem horen. Voor meer informatie lees hier de flyer. http://ow.ly/fsut30jstZg
... See MoreSee Less

5 days ago

Centrum de Brouwerij