activiteitenevenementennieuws

Verslag “Staat van Waanzin”, Frascati 10 mei 2017

- Van 10 tot 13 mei vond in het kader van Frascati Issues het evenement "Staat van Waanzin" plaats. Centrum De Brouwerij deed daaraan mee. -

De Brouwerij en ‘Staat van Waanzin’

Tijdens het festival ‘Staat van Waanzin’ in Frascati waren er ook optredens van en met leden van De Brouwerij. Theatermaker Michiel Bakker heeft de voorstelling 'Verlicht' samen gemaakt met leden van De Brouwerij. Om deze productie tot een succes te maken, is Bakker de afgelopen periode veel in het zorgcentrum geweest om samen te werken met de leden. 'Verlicht' was van 10 tot 12 mei te zien in Frascati. De laatste avond is geheel in samenspraak geprogrammeerd en georganiseerd en ook tijdens die avond traden leden van De Brouwerij op.

Ervaringsdeskundigen die vanuit De Brouwerij meewerkten stellen zich voor:

Maaike Wijbenga, 30, vier jaar bij de Brouwerij. ‘Wat me daar het meest aanspreekt zijn de activiteiten en ik eet ook regelmatig mee.’ Maaike treedt vaker op voor publiek en vindt dat ook leuk om te doen, op het moment van dit gesprek weet ze nog niet helemaal precies wat ze op 13 mei gaat zingen, of dat in het Engels of Nederlands is en of ze zichzelf begeleidt met gitaar of piano.

Ajay Kalloe, 29 (wordt 30 op 12 mei!), is circa drie en een half jaar bij De Brouwerij. Hij was meteen verkocht vanwege de daar aanwezige gitaren en de lessen hiervoor en voelde zich snel thuis door de andere activiteiten (o.m. yoga) en de gezamenlijke lunches en maaltijden. Samen met Teun en Jari (zie hieronder) speelt hij drie blues nummers op 10, 11 en 12 mei als muzikale introductie, oftewel etude, voor de bovengenoemde voorstelling ‘Verlicht’ van Michiel Bakker. Ajay: ‘Ik had verwacht meer plankenkoorts te hebben, ik heb er echt zin in!’